Klient : INTERSPORT
Kraj : Grecja
Sektor : Dobra konsumpcyjne
Liczba sklepów : 10 w 2020 r. Z kilkoma planowanymi kolejnymi
Rodzaj i liczba ESL na sklep : 1000 SmartTAG HD Tall (głównie) i niektóre SmartTAG HD LARGE w innych sklepach
Klient od : 2020 r.

Aktualizacja cen była kiedyś czasochłonnym zadaniem dla pracowników oddziałów obuwniczych INTERSPORT w Grecji i dlatego była wykonywana głównie w okresach sprzedaży. Doprowadziło to do nieefektywnego zarządzania cenami i strat w dochodach. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom ESL ceny są teraz zarządzane w ciągu kilku sekund każdego dnia. Rozwiązanie, które wzbudza zachwyt współczesnych klientów, nadaje również dodatkowy wymiar doznaniom.

Aggelos Stefanou, kierownik IT w INTERSPORT Grecja, Cypr i Bałkany, jest więcej niż pewien, że firma postąpiła właściwie, wybierając skalowalny i przyszłościowy system elektronicznych etykiet półkowych (ESL) , który zapewnia natychmiastowe zmiany cen.

„W przypadku sklepów takich jak INTERSPORT i całej branży detalicznej zarządzanie cenami jest niezwykle istotne. Dziś codziennie rano przed otwarciem przeprowadzamy kontrole cen, aby mieć pewność, że ceny są aktualne. Jednocześnie nigdy nie mamy błędów cenowych. Wcześniej zmiany cen były zadaniem czasochłonnym, zwłaszcza w okresach wyprzedaży. Wyobraź sobie uśmiech pracowników, kiedy zobaczyli, że wszystkie ceny na nowych elektronicznych etykietach półek zostały zaktualizowane w ciągu zaledwie kilku sekund ”- mówi.

Aggelos Stefanou był również osobą, która podjęła inicjatywę przeprowadzenia instalacji pilotażowej wspólnie z partnerem firmy Pricer.

Ogromna ilość godzin spędzonych tylko na zmianie cen, od sprawdzania cen, drukowania papierowych etykiet i umieszczania wszystkiego we właściwym miejscu, była dla nas dużym problemem i zdaliśmy sobie sprawę, że pracownicy mogliby lepiej spędzać czas obsługując naszych klientów i wykonywanie innych zadań w sklepie. Chcieliśmy również zminimalizować błędy cenowe i móc synchronizować ceny zgodnie z ofertami online lub kampaniami konkurencji ”- mówi.

 

Dynamiczne ceny i interaktywne kody QR

Po pokazie dynamicznego rozwiązania cenowego przedstawionemu zespołowi zarządzającemu, zdecydowali się na pilotażowy projekt we flagowym sklepie The Mall of Athens, który został przeprowadzony w 2019 roku.

„Od razu zauważyliśmy szybkość i niezawodność rozwiązania. Jedynym wyzwaniem było to, że na początku nie zdawaliśmy sobie sprawy, jak przykleić faktyczne metki z cenami w dziale obuwniczym, ale partner firmy Pricer, który był odpowiedzialny za wszystko, od planowania po wdrożenie i szkolenie, dostarczył niestandardowe rozwiązanie szynowe, które odpowiadało naszym wymaganiom. ”, Mówi Aggelos Stefanou.

Zmiany cen są spowodowane różnymi czynnikami, takimi jak okresy wyprzedaży podczas Czarnego Piątku lub wyprzedaży letniej, ale także cenami online i kampaniami konkurencji. Możliwość szybkiego reagowania i aktywnego zarządzania cenami ma zatem kluczowe znaczenie dla przetrwania w dzisiejszym środowisku detalicznym.

Dzięki nowemu rozwiązaniu ESL sklepy INTERSPORT sprawdzają ceny każdego ranka i dokonują niezbędnych korekt w ciągu zaledwie kilku sekund. Wcześniej w okresach wyprzedaży pracownicy sklepu musieli pracować całą noc przed wyprzedażą, aby zmienić ceny, i to samo na koniec okresu. Teraz plik jest przesyłany bezpośrednio do systemu, a ceny zmieniają się automatycznie.

Największym rezultatem jest to, że każdy sklep oszczędza jeden miesiąc godzin pracy rocznie, czyli czas, który może poświęcić na wykonywanie większej liczby zadań o wartości dodanej, takich jak pomoc klientom.

Od klientów reakcje były tylko pozytywne, a Aggelos Stefanou nazwałby nawet cyfrowy wygląd ścianek butów czynnikiem wow. W porównaniu ze starymi etykietami papierowymi etykiety cyfrowe mają ładny układ, a także posiadają kod QR z różnymi funkcjami w zależności od użytkownika.

Pracownicy sklepu widzą stan magazynowy w czasie rzeczywistym podczas skanowania kodu, a klienci są przekierowywani do sieci. Mogą uzyskać więcej informacji na temat buta, a nawet złożyć zamówienie, jeśli rozmiar lub model, którego szukają, są wyprzedane w sklepie.

Dalsza rozbudowa

INTERSPORT planuje zainstalować rozwiązanie Pricera w czterech kolejnych krajach regionu, aby zwiększyć wydajność we wszystkich sklepach. Szukają również rozwiązań umożliwiających korzystanie z ESL w innych działach z półkami.