Dynamiczne ceny w handlu detalicznym mogą wypełnić lukę elektroniczną
Niektórzy wiodący na świecie dostawcy handlu elektronicznego zmieniają ceny swoich produktów kilka milionów razy dziennie, umożliwiając im dostosowanie się do stale zmieniającego się rynku.
Z drugiej strony sklepy stacjonarne często dopiero zaczynają odkrywać korzyści płynące z dynamicznych cen. Jest to jednak ważne zadanie, jeśli chcemy wypełnić lukę między sprzedażą fizyczną i internetową, która może mieć kluczowe znaczenie dla synchronizacji cen między online i offline, a także skutecznie konkurować z dostawcami wyłącznie online.
Dobra wiadomość dla tych sklepów, które dopiero zaczynają swoją przygodę z dynamicznymi cenami, jest taka, że nie wymaga to wielu inwestycji infrastrukturalnych.
A dla tych, którzy jeszcze nie zainwestowali w elektroniczne etykiety półek (ESL) , nasi przyjaciele z Revionics (obecnie część Aptos) obliczyli, że możesz zrezygnować z 35-40% potencjału wzrostu zysków, jeśli nie masz wdrożonych ESL w całym swoim sklepy, ponieważ nie będziesz w stanie wystarczająco szybko zmienić cen. (Aby zrozumieć szczegółowe przyczyny, możesz obejrzeć webinar Pricer / Revionics tutaj.
ESL to podstawa dynamicznej wyceny
Zakładając, że masz ESL dobrej jakości, masz większość tego, co wymaga sprzętu. Powodem, dla którego podkreślamy, że elektroniczne etykiety półek powinny być dobrej jakości, jest to, że muszą być w stanie obsłużyć wiele zmian cen dziennie oraz wszelkie inne z niezliczonych możliwości ESL, takich jak obsługa klikania i zbierania , zaawansowane uzupełnianie lub funkcje geolokalizacji. . Co dziwne, na rynku nadal sprzedawane są etykiety, które mogą obsłużyć tylko niewielką liczbę zmian cen w tygodniu, ze względu na gorszą technologię i wydajność baterii.
Jednak dzięki wdrożonej technologii możesz ustalić cele dotyczące korzystania z dynamicznej wyceny. Może to być wszystko, od optymalizacji marż i integracji online / offline, po reagowanie na działania konkurencji lub zmianę cen w zależności od pory dnia. Coraz bardziej postępowi sprzedawcy detaliczni również wykorzystują elastyczne ceny do celów takich jak minimalizacja marnotrawstwa żywności w sklepach spożywczych.
Po ustaleniu celów musisz pracować nad aktualizacją i rozwojem ogólnej strategii cenowej oraz odzwierciedleniem tego we wszystkich kanałach, zarówno online (e-commerce), jak i offline (w sklepie). Ale najlepiej to zrobić we współpracy ze specjalistycznymi i doświadczonymi dostawcami dynamicznych systemów cenowych, takimi jak Revionics .
Zachowaj konkurencyjność
Chociaż może to wymagać pewnego wysiłku, jest to prawdopodobnie podróż, którą musisz odbyć, jeśli chcesz pozostać konkurencyjnym na zintegrowanym dynamicznym rynku czasu rzeczywistego i z pewnością okazuje się kluczowym czynnikiem w ciągłym dążeniu do całkowitej cyfryzacji sklepów.