Błędy są dość częste w sklepie z papierowymi metkami cenowymi – zwykle w zakresie 5-10%, czasem więcej. Istnieje wiele przyczyn błędu cenowego na półce. Na przykład tagi mogą być zagubione, niewłaściwie umieszczone lub nie zaktualizowane do najnowszej ceny.
Wiele sklepów co tydzień zmienia setki lub tysiące cenników, co jest czasochłonne, podatne na błędy i szczerze nudne. Gdy pojawi się większa partia zmian, może upłynąć wiele godzin, a czasem dni, zanim wszystkie ceny zostaną zmienione. Do tego czasu istnieje rozbieżność między ceną półki a POSem. Jeśli cena na półce jest zbyt niska, klient może się zdenerwować, płacąc, a także zajmuje to więcej czasu pracownikom, aby poradzili sobie z błędem. Jeśli cena na półce jest zbyt wysoka, może to prowadzić do niższej sprzedaży niż planowano, co prowadzi do nagromadzenia nadmiernych zapasów.