Problem

Carrefour jest największym sprzedawcą detalicznym w Europie i drugim na świecie, posiadającym ponad 9 900 sklepów w 33 krajach. 365 000 pracowników Carrefour jest głównym atutem grupy i zostało przeszkolonych w zakresie rozwoju podejścia zorientowanego na klienta i wiedzy specjalistycznej. Carrefour angażuje się w zapewnianie klientom jak najlepszych wrażeń z zakupów. Dlatego detalista nieustannie dąży do poprawy jakości obsługi swoich klientów poprzez wprowadzanie innowacyjnych technologii. 

Wielu dzisiejszych klientów, szczególnie mieszkających w miastach, jest bardzo wrażliwych na czas i promocję – nie chcą tracić niepotrzebnego czasu na zakupy w sklepach i ciągle szukają najlepszych ofert. Dla nich najlepsze i najbardziej przyjemne zakupy to takie, które jest wydajne i usprawnione. 

„Carrefour przyszedł do nas 6 miesięcy temu, szukając pomysłów na modernizację zakupów w swoich sklepach” – mówi Arnaud Lecat, wiceprezes ds. Rozwiązań sklepowych w Pricer.

Realizacja

Poprawa jakości zakupów w sklepie

Mając to na uwadze, dla hipermarketu Villeneuve la Garenne Carrefour firma Pricer opracowała rozwiązanie dla handlu detalicznego z geolokalizacją, zakupami mobilnymi i graficznymi etykietami elektronicznymi SmartTAG.

„Pricer dostarczył rozwiązanie umożliwiające Carrefour interakcję ze swoimi klientami za pośrednictwem smartfonów i ESL.” Kontynuuje Lecat.

Aplikacja mobilna stworzona dla Carrefour, zwana „C-où” (dostępna na Androida i iOS), pozwala klientom tworzyć „listy zakupów” i wyszukiwać produkty – co oznacza, że ​​mogą przygotować koszyk, zanim dotrą do sklepu. Aplikacja generuje również pomysły na przepisy, a gdy kupujący wybiera przepis, wyróżnia i sugeruje, które inne produkty są wymagane. Rozwiązanie obejmuje także geolokalizację – po wejściu do sklepu pomaga klientom znaleźć dowolny produkt i optymalizuje trasę zakupów dzięki nawigacji wewnątrz.

Rozwiązanie

Dokładne ceny i precyzyjna geolokalizacja dzięki etykietom Pricer Graphic

Sklep został wyposażony w 55 000 ESL z obsługą Pricer NFC. Nie tylko przynoszą ze sobą wszystkie zalety ESL – scentralizowana automatyzacja cen – ale także zdolność NFC oznacza, że ​​klienci mogą uzyskać dostęp do większej ilości informacji o produkcie – składników, zdjęć, danych i innych – po prostu umieszczając smartfon z obsługą NFC obok etykieta półki. Klienci mogą nawet „polubić” produkt za pomocą telefonu, a etykieta wyświetli całkowitą liczbę „polubień”.

Wszystkie etykiety ESL są powiązane z bazą danych produktów, a tym samym z aplikacją mobilną, zapewniając, że nie ma rozbieżności cenowych, a lokalizacja w sklepie jest jeszcze dokładniejsza – cena, którą widzi klient w aplikacji, jest tą samą ceną, za którą płacą licznik, a produkt jest dokładnie tam, gdzie mówi aplikacja.

Wynik

Korzyści z e-commerce dla sklepów fizycznych

W przypadku Carrefour rozwiązania firmy Pricer umożliwiają lepsze zrozumienie zachowań klientów w sklepie, a lepsze wrażenia klientów zwiększają płynność zakupów, aby zapewnić, że wrócą ponownie.

„Jesteśmy dumni, że możemy odegrać rolę w tym prestiżowym projekcie” – kontynuował Lecat. „Dla Carrefour obsługa klienta jest najważniejsza – to sprzedawca, który rozumie, że innowacyjne nowe technologie mogą wzbogacić to doświadczenie, a tym samym zwiększyć lojalność klientów. Rozwiązania, które opracował Pricer, sprawiają, że ten sklep jest w pełni połączony – i zapewnia „proste i wydajne” korzyści z zakupów internetowych w sklepie ”.

Carrefour Villeneuve la Garenne to pierwszy sklep na świecie, który pozwala klientom korzystać ze zintegrowanego rozwiązania firmy Pricer, wykorzystującego nawigację w pomieszczeniach, zakupy mobilne i etykiety graficzne SmartTAG.

Aplikacja mobilna C-Où Carrefour

Aplikacja mobilna stworzona dla Carrefour, pozwala klientom tworzyć „listy zakupów”, wyszukiwać produkty, otrzymywać promocje, znajdować pomysły na przepisy. Rozwiązanie obejmuje także geolokalizację – po wejściu do sklepu pomaga znaleźć dowolny produkt i optymalizuje trasę zakupów dzięki nawigacji wewnątrz.