Poczta jest niczym bez logistyki. 

Wyzwanie: zagwarantować terminowość dostaw na terenie całego kraju przy możliwie najniższych kosztach. 

Każdego dnia.

Kraj : Szwecja
Liczba
terminali sortujących : 11 Liczba etykiet na terminal : 3000 DotMatrix

Problem

Poczta Szwedzka rozpoczęła optymalizację procesów w 2008 roku, zaczynając od 11 głównych terminali sortujących. Około 10% poczty jest nadal sortowane ręcznie w stojakach, a etykiety zmieniają się nawet 4 razy dziennie. Mieli nadzieję, że elektroniczny zamiennik tych etykiet zwiększy wydajność, obniży koszty i szybciej dostarczy więcej wiadomości do miejsca przeznaczenia.

Realizacja

Pricer zainstalował wyświetlacze DotMatrix na każdej komorze szafy, aby pokazać miasto docelowe i kod pocztowy – oraz inny wyświetlacz na górze, aby pokazać harmonogram zbiórki. Dedykowane oprogramowanie plus wersja serwera Pricer R3.5 i protokół Quad-speed zapewniły, że każdy wyświetlacz może być aktualizowany jednocześnie – podstawowe wymaganie dla wydajnego procesu sortowania.

Rozwiązanie

Program pilotażowy w terminalu sortującym w Karlstad wdrożył prawie 3000 wyświetlaczy Pricer DotMatrix. Koncentrując się na zwiększeniu szybkości przygotowania i przemieszczania stojaka bez uszczerbku dla ergonomii lub dokładności, rozwiązanie doprowadziło do większej przepustowości poczty i znacznego obniżenia kosztów transportu, dzięki mniejszej liczbie opóźnionych wyjazdów.

Wynik

Wynik? Szczęśliwi klienci, niższe koszty… i lepsza wartość dla wszystkich. Od czasu pilotażu pięć kolejnych terminali sortujących zainstalowało system Pricer – a Posten rozważa rozszerzenie zastosowania wyświetlaczy DotMatrix na inne części łańcucha logistycznego, aby znacznie poprawić przepływ poczty w każdym terminalu pocztowym.