Aby rozwijać się pod presją czynników zakłócających handel elektroniczny, sklepy stacjonarne muszą oferować nowe rodzaje doświadczeń i innowacji. Oznacza to, że zarówno procesy w sklepie, jak i doświadczenia w sklepie muszą zostać zdigitalizowane. Aby to osiągnąć, niezbędne są solidne platformy cyfrowe w sklepie, platformy, które skutecznie sterują klientami i pracownikami w czasie rzeczywistym. Przyjrzyjmy się pionierskiemu przykładowi w północnych Włoszech.

Nie może dziwić, że kraina pasji do jedzenia jest także liderem w podejmowaniu tych wyzwań i wprowadzaniu innowacji w zakupach spożywczych. W dzielnicy Bicocca w Mediolanie, największa sieć supermarketów we Włoszech, Coop, uruchomiła „Sklep przyszłości”. Jako miejsce testowe dla najnowszych innowacji w zakupach detalicznych, Coop Lombardia chce zaoferować nowym pokoleniom kupujących bardziej połączone, ekscytujące i zrównoważone zakupy.

Pricer obsługuje Skep Przyszłości

Sklep, opracowany wspólnie przez Accenture, wykorzystuje technologię Pricer, aby umożliwić innowacyjne rozwiązania w zakresie interakcji z klientem w czasie rzeczywistym, zarządzania półkami i optymalizacji podróży klienta w sklepie. Dla Coop decyzja o wdrożeniu technologii Pricer była strategiczną, długoterminową decyzją w celu stworzenia bardziej pozytywnych wrażeń dla klientów i otwarcia nowych sposobów marketingu.

Rdzeniem systemu Pricer w sklepie Coop Bicocca jest optyczna platforma komunikacji bezprzewodowej i elektroniczne etykiety cenowe, które wykorzystują wyświetlacze graficzne z papieru elektronicznego. Umożliwia to komunikację w czasie rzeczywistym z etykietami, która jest dziesięć razy szybsza niż konkurencyjne technologie i ma 100 razy mniejsze zużycie energii. Dzięki tej przyszłościowej platformie Coop może łatwo aktywować nowe usługi w rozwiązaniu bez konieczności zmiany istniejącej infrastruktury sprzętowej.

Pionier rynku

System Pricer w sklepie Bicocca obejmuje szereg funkcji, pomagając właścicielom i pracownikom sklepu w operacjach i zadaniach sklepu, a także wspierając kupujących w celu zmaksymalizowania zakupów. Niektóre z tych funkcji są używane po raz pierwszy we włoskim sklepie.

Dzięki technologii Real-Time Flash firmy Pricer etykiety oferują wizualne błyski, które pomagają w procesach w sklepie, takich jak pozycjonowanie produktów, sygnały „brak w magazynie” i powiadomienia wizualne o wygasających produktach. Rozwiązanie działa również w odwrotnej kolejności, umożliwiając pracownikom sklepu łatwe skanowanie produktu i uzyskanie prawidłowej lokalizacji, a także wyświetlanie wizualnych wskazówek z wbudowanej lampy błyskowej w czasie rzeczywistym, zapewniającej działanie na odpowiedni produkt. Poprawia to wydajność nawet o 80 procent. Ułatwia to również mniej doświadczonym pracownikom.

Dzięki zaawansowanej funkcji Click & Collect pracownicy sklepu mogą lokalizować produkty na swojej liście i otrzymywać migające powiadomienia, gdy znajdują się blisko półki, co skraca czas potrzebny na zebranie odpowiednich przedmiotów nawet o 74%, a także minimalizuje błędy.

Dzięki funkcji szybkiego wyszukiwania firmy Pricer sklep może skuteczniej prowadzić pracowników i klientów do właściwych produktów, korzystając z mapy sklepu i instrukcji bezpośrednio na telefonach komórkowych, urządzeniach PDA lub w kioskach cyfrowych w sklepie. Funkcjonalność ta integruje się również z innymi aplikacjami i może oferować dodatkowe informacje, takie jak dostępność produktu i oferty sprzedaży, zapewniając wielokanałową obsługę klienta.

Podstawowa funkcjonalność Pricer umożliwia sklepowi łatwą aktualizację informacji o produkcie w czasie rzeczywistym, na przykład o najnowsze dane dotyczące dostawy, recenzji i zapasów. Jest to funkcjonalność, która jest bardzo istotna dla Coop Lombardia w Bicocca, ponieważ silnie koncentrują się na informacjach o produktach i zaspokajają rosnące zapotrzebowanie klientów, którzy chcą dowiedzieć się więcej o kupowanych produktach.

Teraz globalny punkt odniesienia

Skuteczna współpraca między Coop, Accenture i Pricer przyczyniła się do powstania sklepu, który naprawdę wyróżnia się zarówno w regionie, jak i w kraju. Stał się globalnym punktem odniesienia dla doświadczeń handlowych nowej generacji. A dla tych, którzy chcą odbyć tę samą podróż, co Coop Lombardia, nigdy nie było lepszego czasu. Obecnie oferowane są potężne zachęty państwowe dla włoskich sklepów, które chcą uczestniczyć w prawdziwej cyfrowej transformacji.

Światowy lider

Przez prawie trzy dekady Pricer był innowatorem i liderem w przekształcaniu podróży klienta w sklepie i optymalizowaniu zarządzania sklepem dzięki rozwiązaniom cyfrowym w sklepie. Ze szwedzkim pochodzeniem Pricer obsługuje obecnie wiodące sieci handlowe na całym świecie z ponad 190 milionami etykiet, umożliwiając średnio 5 300 aktualizacji na sekundę.

Korzystając z opatentowanej technologii, która jest 900 razy szybsza niż konkurencyjne technologie, Pricer może zaoferować niezawodną i skuteczną dwustronną komunikację, która pomaga sklepom oferować lepsze wrażenia klientów i efektywniej wykorzystywać ich zasoby. System ESL działa bez zakłóceń w dowolnym miejscu w sklepie, a jego opatentowana technologia zapewnia najlepszą w swojej klasie trwałość.