KLIENT: PLUS detaliczny
KRAJ : Holandia
Branża: Grocer
RAZEM Liczba sklepów: około 265 supermarketów
liczba etykiet: Średnio 11.500 ESLs na magazynie, przeciętny sklep jest 1200 metrów kwadratowych
ROZWIĄZANIE : Pełna rolka się we wszystkich sklepach z Pricer Plaza (rozwiązanie SaaS ) i SmartTAG Power ESL. Projekt zawiera również kompletne usługi wdrożeniowe i instalacyjne.
ROK POCZĄTKOWY : Pełne wdrożenie w latach 2020-2021, sklepy niezależne od 2011 roku.
Henk Vergeer jest jednym z około 220 niezależnych właścicieli sklepów w ramach PLUS Retail, holenderskiej współpracy supermarketów, która zdecydowała się na wdrożenie platformy Pricer z elektronicznymi etykietami cenowymi (ESL) we wszystkich sklepach w 2020 r. I na początku 2021 r. Posiadający ESL Pricera od 2014 r. i będąc jednym z dziewięciu sklepów pilotażowych, jest naprawdę chętny do pełnego wdrożenia dzięki aktualizacji do nowych tagów SmartTAG Power firmy Pricer i rozpoczęcia korzystania z systemu we wszystkich możliwych zastosowaniach, takich jak Click & Collect, uzupełnianie zapasów, inwentaryzacja itp. Sklep o powierzchni 1100 metrów kwadratowych w Ouderkerk aan den Ijssel niedaleko Rotterdamu.
Gdyby Plus nie podjął centralnie decyzji o zainstalowaniu platformy Pricer, i tak bym to zrobił. Naprawdę potrzebujemy automatyzacji naszych procesów w sklepie, aby mieć kontrolę nad operacjami, sprostać konkurencji i pozostać na rynku ”- mówi.
Nie wyobraża sobie, żeby nie miał ESL-ów w swoim sklepie. Kiedy myśli o czasie przed 2014 rokiem, w którym zainwestował w platformę i zaczął pracować z ESL-ami, drży:
„Nigdy więcej nie chcę pracować w ten sposób, z wszystkimi kłopotami związanymi ze zmianą papierowych metek z cenami lub koniecznością radzenia sobie z zdenerwowanymi klientami, którzy zapłacili złą cenę przy kasie”, mówi.
Z dziewięciu sklepów pilotażowych pięć miało już ESL, a cztery miały tylko papierowe metki z cenami. Po przetestowaniu i ocenie kilku konkurencyjnych systemów, PLUS zdecydował się na rozwiązanie Pricer i pełne wdrożenie we wszystkich niezależnych sklepach.
PLUS jest organizowany jako współpraca, dlatego ważne było, aby zrobić wszystko, aby wszyscy właściciele sklepów byli entuzjastycznie i pozytywnie nastawieni do projektu. Decyzja o wyborze Pricer została podjęta ze względu na połączenie wysoce niezawodnych etykiet i platformy ESL, długiej żywotności baterii i funkcji Instant Flash, która jest warunkiem wstępnym zaawansowanych przypadków użycia.
Rozwiązanie
Wdrożenie rozwiązania firmy Pricer obejmuje nowe etykiety SmartTAG Power działające na platformie Pricer Plaza (rozwiązanie SaaS) . Projekt zawiera również kompletne usługi wdrożeniowe i instalacyjne.
265 sklepów różni się rozmiarem i liczbą etykiet. Średnia wielkość sklepu to 1200 metrów kwadratowych z około 11 500 etykietami, z których największa część to średnie, niektóre małe, etykiety do zamrażarek i HD110 (owoce i warzywa) do zakończenia instalacji.
Pricer i PLUS zbudowali platformę testowo-programistyczną, aby zrealizować pełną integrację aplikacji PLUS i rozwiązania Pricer Plaza SaaS (głównie w oparciu o obsługę API). Wszystkie aplikacje działają na tym samym graficznym interfejsie użytkownika (GUI) na PDA sklepu podłączonym bezpośrednio do zaplecza PLUS.
PLUS uruchomić własny interfejs użytkownika, który daje jedną centralę do wszystkich rozwiązań sklepowych. Oznacza to, że pracownicy sklepu pracują w swoim dobrze znanym środowisku, ale korzystają z w pełni zintegrowanych rozwiązań Pricer i dedykowanej sekcji Pricer.
Każdy sklep może pracować jako indywidualny podmiot na Pricer Plaza, ale jednocześnie korzysta z unikalnych możliwości Pricer Central Server w ramach Pricer Plaza. Oznacza to, że mogą między innymi mieć lokalne ceny, ale jednocześnie centralne szablony etykiet, kampanii i działań zgodnie z reklamą krajową.
Ale najważniejsze jest to, że w tym projekcie Pricer i PLUS działają w prawdziwej współpracy jako partnerzy.
„Stale szukamy ulepszeń i wspólnie je realizujemy”, podkreśla René van der Horst, dyrektor sprzedaży BENELUX w Pricer.
Korzyści
Połączenie wysoce niezawodnej platformy ESL, doskonałej żywotności baterii, możliwości natychmiastowego błyskania i Pricer Plaza daje właścicielom sklepów bezpośrednią przewagę biznesową i wartość dodaną do sklepów, poprawiając ich konkurencyjność i obniżając koszty. Platforma jest warunkiem wstępnym do cyfryzacji procesów w sklepie, od zarządzania cenami, dynamiczne pozycjonowanie i Click & Collect, po zapasy , uzupełnienia , informacje o brakujących produktach czy zarządzanie datami ważności.
Właściciel sklepu Henk Vergeer bardzo jasno określa główne korzyści:
Na pewno będą pochodzić z możliwości Click & Collect . Było to bardziej oczywiste niż kiedykolwiek w przypadku pandemii COVID-19. Wcześniej mieliśmy 80 zamówień e-commerce tygodniowo. Teraz obsługujemy ponad 350. Zaoszczędzimy dużo czasu, który możemy przeznaczyć na działania marketingowe lub pomoc klientom w sklepie ”- mówi.
Henk Vergeer widzi również, że ulepszony system przyniesie klientom wiele korzyści, poza oczywistymi korzyściami płynącymi z rozwiązania do zarządzania cenami, z którego korzysta od 2014 roku.
Będzie teraz mógł zapewnić swoim klientom lepszą obsługę klienta dzięki informacjom o produktach i promocjach. Za pomocą komunikatu na etykiecie sklep może również poinformować klientów o wyczerpaniu towaru i, jeśli jest znany, o najbliższym terminie dostawy.
Będąc od wielu lat w branży detalicznej i będąc właścicielem sklepu, Henk Vergeer bardzo jasno mówi o wartości systemu ESL.
„Dziś potrzeby sklepu są znacznie większe. Potrzebujemy bogactwa informacji, abyśmy mogli podjąć natychmiastowe działania i pokierować procesami w sklepie. Największą różnicą w stosunku do ulepszonego systemu jest to, że teraz będziemy mieć flash na etykietach, który jest niezbędny dla wszystkich procesów. Pomoże nam to zaoszczędzić cenny czas i pieniądze ”- mówi.
Następny krok
Decyzja o wdrożeniu rozwiązania Pricer została podjęta wiosną 2020 roku. Pricer i PLUS zbudowali platformę testowo-rozwojową, aby zrealizować pełną integrację aplikacji PLUS i rozwiązania SaaS Pricer Plaza. Pricer również rozpoczął przygotowania w sklepach.
W maju 2020 cała instalacja, integracja APP i Pricer Plaza zostały przetestowane w POC, dowód słuszności koncepcji. W czerwcu przeprowadzono pilotażowe badanie w dziewięciu sklepach, a 1 września rozpoczęto pełne wdrożenie z 16 sklepami tygodniowo. Zakończenie tego ma nastąpić w pierwszym kwartale 2021 roku.
WIĘCEJ INFORMACJI O PRICER PLAZA