Sytuacja z papierem

Błędy są dość częste w sklepie z papierowymi metkami cenowymi – zwykle w zakresie 5-10%, czasem więcej. Istnieje wiele przyczyn błędu cenowego na półce. Na przykład tagi mogą być zagubione, niewłaściwie umieszczone lub nie zaktualizowane do najnowszej ceny.

Wiele sklepów co tydzień zmienia setki lub tysiące cenników, co jest czasochłonne, podatne na błędy i szczerze nudne. Gdy pojawi się większa partia zmian, może upłynąć wiele godzin, a czasem dni, zanim wszystkie ceny zostaną zmienione. Do tego czasu istnieje rozbieżność między ceną półki a POSem. Jeśli cena na półce jest zbyt niska, klient może się zdenerwować, płacąc, a także zajmuje to więcej czasu pracownikom, aby poradzili sobie z błędem. Jeśli cena na półce jest zbyt wysoka, może to prowadzić do niższej sprzedaży niż planowano, co prowadzi do nagromadzenia nadmiernych zapasów.

Zarówno za wysokie, jak i za niskie są jeszcze gorsze, jeśli produkt jest w promocji i reklamowany w ulotkach, Internecie, drukach itp. Kupujący będą jeszcze bardziej zirytowani nadmierną opłatą, a detaliści będą niezadowoleni z nadwyżki, jeśli cena na półce jest za wysoko.

Innym powodem niepoprawnych cen jest „indeksowanie półek”, w którym przenoszone są metki, zwykle w celu zmniejszenia lub zwiększenia miejsca przydzielonego na powiązany produkt. Można to zrobić, aby zatuszować zapasy lub od zewnętrznych dostawców, którzy chcą dać więcej miejsca swoim produktom kosztem konkurenta. „Pełzanie półek” niszczy planogram, co może prowadzić do braku zapasów, nadmiernych zapasów oraz niższych przychodów i zysków.

Sytuacja z Pricerem

W sklepie Pricer ceny są aktualizowane cyfrowo i automatycznie, dzięki czemu cena wyświetlana na półce jest zawsze taka sama jak cena w punkcie sprzedaży. Rezultatem są zadowoleni klienci i brak utraty sprzedaży lub problemów z zapasami z powodu złej ceny. Indeksowanie półek jest znacznie zmniejszone, ponieważ etykiety są bezpiecznie zamocowane na półce i wymagają specjalnego narzędzia do przenoszenia.